Apotek

Såhär är det. Vi ska åka tjejvasan på Lördag. Jag är jättesjuk. Däremot kan jag inte dra mig ur nu för då tror alla att jag drar mig ur för att jag inte har tränat nåt. Jag hävdar fortfarande att man åker tre mil på tjur, och det ska jag bevisa på Lördag. Jag var hemma och hostade och febrade tisdag och onsdag men nu är jag igång igen. Däremot hostar jag fortfarande. Inatt sov jag tre sköna timmar, resten av natten spenderade jag på att hosta.

När vi sover över i Mora imorron ska vi sova med en massa andra människor. Jag inser att jag kommer att bli jagad med en högaffel om jag ligger och hostar hela natten. Därav traskade jag iväg på Apoteket idag för att shoppa lite på min favoritbutik*

Jag hittar bara en massa flaskor och burkar för seg slemhosta. Löser slem. slem slem slemslemslem var allt jag såg. Till sist hittade jag en som dämpar hostreflexen.
Jag till apotektant - Jaha, hur funkar det här nu då
Apotektant - Ja det dämpar ju hostreflexen
Jag - ....
Apotektant - ..men ska du inte ha nåt slemlösande då?
Jag - Nej, jag vill inte ha nåt som löser slem
Apotektant - Men har du inte slem då?
Jag - Jo, jag har massor, men jag vill inte ha UPP det, det får stanna där det är. Jag vill bara sluta hosta.
Sen gav apotektanten mig en väldigt utdömande blick och så blev hon SUR!!!!
Alltså ursäkta mig, det är MITT slem och jag gör vad jag vill med det! Jag vill ju inte hosta upp massa slem i munnen, jag ska åka tjejvasan för gudars skymning!!

*Apoteket på Kärnan är inte alls lika bra som gamla hederliga appo, det ska jag berätta för er gott folk. Dom är  sur, vill inte alls hjälpa till och faktiskt lite otrevliga. Ja och om man skulle råka be om hjälp så snäser dom. Ja ursäkta, men snäs inte åt mig!!!
Nej tacka vet jag gamla hederliga apoteket. Där hinner man knappt sticka in huvudet innanför dörren så blir man påprackad en fingertuta. Hellre det alltså, hellre det. Dessutom har dom en kille som sitter i kassan och önskar en god jul från mitten av november. Jättefestligt om man, som jag, hinner in dit en par - tio gånger innan julen faktiskt är nära.

Jahapp, så imorgon far jag. Till Mora. Och åker tjejvasan. Dödssjuk. Om jag inte rapporterar så har jag antingen:
a) Åkt vilse i moras skogar
b) Fått en lunginflammation och ligger på sjukhuset
c) Blivit jagad och misshandlad med högaffel pga hosta (eller mer troligt skidstav)

Imorgon ska jag köpa en ny mössa. Har visst ingen respektabel tjejvasanmössa. Och så måste jag köpa tejp. Och strumpor. Får inte glömma. Jag köpte skidkläder för 2 tusen förra veckan. Det sved lite, men man måste ju vara snygg också.

Fridens


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0