4 dagar

Om ni undrar varför jag satt under diskbänken så var det faktiskt inte så att jag hade varit dum. Jag har nämligen fixat lite idag på jobbet. Snickrat och sånt. Det blev bra. Egentligen spikade jag faktiskt bara fast en sladd i väggen/golvet. Men det var nog så ansträngande. Nu funkar spotify utmärkt på våran stereo. Jag har spelat reggae idag. Reggae-måndag skulle man kunna säga nästan.
Undra om cheferna har märkt att jag har spikat fast sladden i golvet på vissa ställen. Jag kan avslöja att det inte var helt enkelt att få sladden att fungera under toalettdörren. Ett tag befarade jag att vi skulle vara tvugna att ha toalettdörren halvöppen för jämnan. Men listig som man är så kirrade jag det utan problem.
Åter till diskbänken.
Där kröp jag in för att spika fast sladden och till min förfäran märkte jag dels att det inte var helt enkelt att spika i en sån ställning. Sen upptäckte jag att det inte var helt enkelt att ta sig ut därifrån heller.
(Skåpet bredvid är förövrigt mitt gömställe om det kommer en ondskefull tjuv nåndag)

Lotta skruvade även bort en list som jag sen insåg att vi inte alls hade behövt skruva loss. Då tog Lotta fikarast och jag fick skruva tillbaka listjäveln själv. Stelbent är jag också!

Nu till dagens pinsamma. Jag var och pantade idag. Självklart på Willys eftersom jag aldrig aldrig någonsin skulle göra det i stan. För det första så hade jag FYRA!!!! kassar pant.  Jag var helt enkelt tvungen då panten började ta över mitt liv (eller iallafall diskbänken)
För pengarna tänkte jag köpa en bil, eller en lägenhet. Det räckte inte pengarna till, tro det eller ej. Men det blev dock 62 kr.  Jag skämdes när jag lämnade fram lapparna i kassan.
Maskinen valde, till min förvåning, att inte gå sönder idag. Dock så tappade jag en flaska i golvet så det dånade i hela affären. Det var för att jag försökte prata i telefon samtidigt. Jag törs nämligen inte panta utan att prata i telefon. Då skäms jag ännu mer.

Nej nu ska jag göra nåt vettigt. Jag handlade ägg iaf. Så på torsdag ska jag äta ägg. Vad gott det ska bli..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0