Onsdag

Ja jag är fortfarande dödssjuk, men nu orkar jag inte vara hemma längre. Imorron är det jag som går och jobbar. Jag tar med mig strepsils (eller streptosils som Adam skulle säga)

Pappa har varit här ikväll och hjälpt mig flytta alla tunga saker. Det var tungt och jag fick ryggskott..nästan. Mitt uppe i soffbärningen hör jag klor utanför dörren..
"Pappa...? Stack Salka nu?"
"ehm.... jaha.. ja" (i gamla vanliga förvirrade tonfallet)
Så då var det bara att jaga hund en stund. Fick fast hon och låste in henne på toaletten en stund. När allt flyttandet var klart kom jag på att jag skulle ner och frosta av frysen. Då stack hon igen!!! Ut på storgatan och ställde sig och tokskällde på några förbipasserande. Det är så jäkla typiskt folk att gå på storgatan. Fattar dom inte att Salken bor här och att det är hon som äger gatan?
Fångade in henne igen och kände hur ryggskottet blev ännu värre.
Till sist fanns det knappt nåt kvar att göra förutom att gå upp och sätta sig och böla en skvätt. Sen åt jag tonfisk och ryckte upp mig.

Så nu sitter vi i nya lägenheten. Salka känner sig lite förvirrad tror jag. Hon ser lite förvirrad ut. I don´t blame her. Allt är ju bakofram.

Sååå. imorse när jag vaknade hade jag dregglat ner kudden. Det var ju ett angenämt uppvaknande. Sen gick jag på en promenad. Jag blev svettig fast jag gick i ytterst sakta mak. Ingen musik kan jag ha heller eftersom jag har lock i öronen. Det blir så skrälligt.

Är det nån som är trött på att höra om mitt sjukgnäll? Tänk vad mina kunder imorron ska bli rädd när dom tror att jag har svinis. Hahahaha ja jäklar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0