domusjävlar!

Var tvungen att springa på domus och handla efter jobbet i vanlig ordning. Jag känner mig hemma där. Det spelar ingen roll att det är skitdyrt. Det är nära och på vägen. Iallafall så kommer Muttan hit sen och ska klippa sig. En bra frisör bjuder på fika tänkte jag och sprang iväg för att fixa gofika.
Ni vet ju att kanelbullar ligger mig varmt om hjärtat. Jag är kan äta hur många som helst, och blev man inte tjock så skulle jag levt på endast kanelbullar (ja det vill säga om jag kunde ta i degen och baka dom själv, men nu är fallet inte så)
När jag kommer in så är det naturligtvis en kärring som har felparkerat sin vagn vid kanelbullsplatsen så jag får gå runt hela hyllan och komma ut på andra sidan. Där har hon stått i 10 minuter säkert och kollat.
Jag går fram till hyllan (kanelbullsexpert som jag är) och petar ner fingret en gång i alla påsar. "I helvete heller" väser jag hånfullt åt dom torra kanelbullarna och går därifrån samtidigt som jag känner felparkeringskärringens missnöjda blickar i ryggen.

Vidare till kaffet. Jag fick en perkulator för länge sen. Den har jag glömt att köpa kaffe till och har således inte använd den. Idag kom jag ihåg det. Men det ska jag säga att kaffedjungeln inte är det lättaste att ta sig igenom. Var tvungen att ringa mamma och fråga vad jag skulle ha. Sen kom jag på att jag inte hade nån skopa. Leta skopa! Ah, hittade. Det fanns förpackningar med två i varje. Vad ska man med två skopor till? Det räcker väl med en? Då hade jag sån tur att nån hade varit och nallat en i en av förpackningarna. Perfekt tänkte jag, ända tills jag kom till kassan och fick betala fullpris.
- Var det bara en i den här?
- Ja, den andra hade nån annan nallat.
- Jaha...
.. sen kollade hon misstänksamt på mig och slog in 19.90. Tänk vad nån hade kunnat blivit glad för min överblivna skopa om jag bara hade tagit den med två på. För övrigt! Jävla snålvarg! KÖP din skopa istället för att sno en!

Nu har jag hivat i mig en snabbmiddag.  Jag har sagt det förut, men tänker säga det igen. Snabbmakaroner är guds gåva till mänskligheten! Sanna mina ord!
Jag åt snabbisar och köttbullar. Jag älskar färdiga köttbullar från mamma scan. Egentligen är dom vidriga, men köttbullarna + snabbisarna gjorde att jag kunde få en middag på ca 5 minuter, och fick massa tid över till att blogga. (m-bloggen funkar inte idag heller nej. skrällskrällskrällskrällskräll) Så inte smaken, tiden. Mamma Anns köttbullar är bättre. Fast egentligen gillar jag inte köttbullar överhuvudtaget om jag ska vara helt ärlig. Eller det värsta är när det serveras biff. Och inte nog med att det serveras biff. Den kommer alltid med det obligatoriska morotskrafset.
Ni vet när hoppet dör. Ungefär samma är det när man förväntansfullt kommer upp till matbordet och ser att det står köttfärsbiffar på bordet med morotskrafs. Då är jag redo att hänga mig själv på fläcken.
SANNA MINA ORD!!! Jag ska aldrig ge mina barn köttfärsbiffar..

Nej nu kommer snart muttan. Dags att ordna lite

(och i all stress från kärringen på domus och letandet efter kaffe och skopa så glömde jag naturligtvis mjölken till kaffet.. helvete)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0