Bra...och mindre bra!

Igår åkte jag hem med Johan och William. När jag kom hem fick jag god mat. Sen klippte jag lite. 5 klippningar av 7 är avklarad och det känns ju skönt att stöka bort det.

Nu till problemet. Sen jag brände mig har jag ju varit lite svullen i kroppen. Fotlederna tillexempel var inte att leka med. (och om m-bloggen hade anständigheten att fungera så skulle ni fått se för länge sen) Dom har varit uppsvullna iallafall. Så pass svullna att jag inte har sett mina fotknölar, och det gör jag faktiskt i vanliga fall. Det var äckligt att peta in fingret i det tjocka, men jag kunde inte låta bli. Magen brände jag ju också så den har också varit svullen. Allt har varit svullet!
Igår när jag klippte pappa tänkte jag passa på att väga mig som jag alltid gör när jag är hos pappa. FEM KILO!!! har jag gått upp på två veckor, och det känns ju fantastiskt. Hade det inte varit för att Adam också hade gjort det hade jag hoppat ut från stuguberget på en gång. Jag var also inte bara svullen, jag var fet också..

Så nu är det nånslags "operation viktras" på gång. Det här går ju inte för sig. Jag som var under 60-strecket för två veckor sen. För första gången sen typ nian?

Men huden på hakan har rättat till sig nästan. Det är ju positivt iallafall. Peelade lite igår, sen sov jag med en fuktmask. Bra det blev! Magen och brösten ser mest sargad ut, och det kliar såpass att jag nästan funderar på att bada utomhus, om det skulle hjälpa. (självklart inte, men så ni fattar hur illa det kliar)

Och en skum sak hände. När jag gick och la mig inatt så tog jag på mig mina vanliga shorts som jag brukar sova i. Imorse hade jag tagit av dom och slängt på golvet. Spännande. Och jag kanske inte berättade det. Men förra veckan vaknade jag med en nagelbit i munnen. Jag biter inte ens på naglarna. Jag är läskig när jag sover.
...sen väckte Sebastian mig klockan sex imorse... och klockan åtta... och nio.. sen ringde mamma och sa att det var lunch klockan elva. Ja herrejösses. Om man inte får sova på  helgen, när ska man då få göra det?

Promenad? ah?

Kommentarer
Postat av: Evelina

men om du är uppsvullen så lär du ju ha dragit på dig vatten.. då kan de ju va de som väger också!

2009-07-05 @ 16:29:17
URL: http://evelinaingridamalia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0