spännande dag..

Idag blev det plötsligt strömavbrott. Det var spännande.
Tur att det var nu och inte för en månad sen, och inte två timmar senare.

Detta medför självklart lite problem för oss. Vi kan inte föna såklart, inte tvätta eller tumla. Vi kan inte bjuda på kaffe. Vi kan heller inte boka in tiden, ta bort tider eller ta betalt. Efter ett tag tar varmvattnet slut. Färgköket är totalt mörklagt och till sist ser vi heller inget. Man får försöka knipa en plats så nära fönstret som möjligt.
Jag höll precis på lägga det sista av en färg på min kund idag när strömmen försvann. Jag kunde med hjälp av Lovan och stearinljus blanda mer färg. Men sen när jag skulle skölja bort färgen på min kund så fanns det endast litelite varmvatten kvar. Jag fick först flytta henne till andra rummet och sen skölja henne med iskallt vatten. Sen såg jag inte riktigt vad jag gjorde när jag klippte. Oflyt att det ska drabba en när man har stammisar och potentiella modeller till gesällen.
ja herrejösses.
Eftersom vi inte kunde ha igång datorn fick vi ringa till stockholm som har servern och fråga vad vi hade för kunder senare under dagen..
Just som jag stog och funderade hur fasen jag skulle berättade det här på engelska för min kund som är från england kom strömmen tillbaka. Thank god, tänkte jag och började träna upp mig lite inför min halvtimme på engelska.

Började även fundera hur fan jag skulle överleva kvällen. Att sitta med tända ljus och stirra ut i luften kändes inte som ett tilltalande alternativ. Jag tänkte först gå och köpa en bok så jag hade nåt att sysselsätta mig med, men jag kom på att det går ju inte för dom heller att ta betalt. jaja, annars har jag ju all reklam som dom envisas att stoppa in i min brevlåda. Det kunde ju vara nåt.
Sa jag förresten att jag rev i åt han som stoppar ner det i postlådan? Det var i grevens tid.
-DÄR! i den där postlådan behöver du inte lägga nån reklam!!!!
-behuver ente..
.. ja han var inte från sverige.  Dock blev jag bara skonad en dag. Skaffa ett riktigt jobb dumma reklamutdelare!


Dags att smida rankor kanske..

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hahahahaha spännande dag på jobbet .. Det där kan mna kalla utmaning !!!!!!!!!

2009-01-15 @ 20:52:51
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Marita

Jag har en idé,sätt upp en lapp på lådan så slipper du reklam. Det har jag gjort. Smart va!

2009-01-15 @ 21:37:15
URL: http://masaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0