Lördagsäventyr

Gårdagen var inte en av mina stoltaste kvällar. Jag kände mig hyfsat tragisk när jag satt hemma själv en fredagkväll och spelade kungen. Själv.. ja herrejösses. Dessutom var jag och norpade av grillchipsen igen. Jag lovade mig själv att jag inte skulle äta fler, men ändå satt jag och plockade. Jag tycker inte ens om grillchips.

Idag har jag varit på bolaget. Sen har jag hunnit tvätta två maskiner och slängt in två nya. Jag ska ut ikväll, och det ska bli extra trevligt att ha på sig en tröja som inte luktar död gammal räv. Nu håller jag även på och diskar. Det som är så märkligt är att det luktar kräks i mitt kök. Jag har inte varit ut sen sist jag diskade så jag vet att jag inte av misstag har råkat krypa in i köket och spytt. Det är underligt.

Man kanske borde äta nåt också, för riktigt så roligt ska vi nog inte ha att jag går ut och festar på tom mage. Jag får även tillfälle att ha mina nya jeans.  Fabulous! Det här är första gången jag går på krogen i jeans sen jag upptäckte leggings. Det bli spännande och nostalgiskt. Jag vägrar nämligen att jobba i jeansen eftersom man alltid kastar blekning eller färg eller nåt annat trevligt på sig själv när man har nya kläder. Det slår aldrig fel. Eller om man har lyckats undvika så kanske nån annan gör det.
Jag hade nya jeans på skolan i övik, och då var det en klasskompis som råkade kasta blekning på mig. Jag säger då det, man går aldrig säker.
Nej hoppa in i duschen och kamma sig lite kanske.. eller äta föcht! så blir det


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Lina.. håller du på att plocka en massa vuxenpoäng.. Diska och tvätta=) Bra där=)

2009-01-17 @ 17:35:18
URL: http://johannatjorven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0