-2008-

Januari

Var fortfarande rätt trasig i början av året, och var väl det ganska länge. Hade iallafall sett fram emot en ansiktsbehandling som jag hade laddat för ett tag. Men samma dag jag ska iväg på den börjar jag morgonen med att smacka upp ögat i en hylla på jobbet och får en rejäl blåtira. Dessutom gjorde det så ont att jag inte kunde sminka över utan fick sminka runt, så det såg ännu värre ut.


Jag fick även för mig att jag skulle färga håret lite kopparaktigt. Blåögat har antagit en grön färg.



Klippte även bort lite hår och rakade in lite ränder ovanför örat. Snygg ett tag tills det började växa ut. Men man måste testa nåt nytt ibland. Man kan även se på bilden att jag har en väldigt normalt öra.

 

Februari

Verkar ha varit en ganska dö månad. Letar fortfarande lägenhet i stan men bor fortfarnade i Stugun hos mamma.

Mars

Blev less på det koppriga och skulle göra lite slingor. Råkade bleka sönder håret såpass att jag slet loss STORA tussar när håret var blött. Jag kunde ju visserligen ha gett fan i att dra i det, men det var svårt att låta bli. Det tog ett halvår att klippa bort det trasiga. Lotta har varit den som har varit mest engagerad och försökt fixa till det. Thanks! Natten när jag blekte sönder det sov jag med inpackning och en plastpåse och mössa på huvudet. hahaha



Är hemma och är sjuk och inser att sönderblekt hår gör precis som det själv vill. Spännande



April

Hade vinkvällar med Sara och Marita och går under den här tiden hundkurs med Salka. Både hon och jag lär oss en massa.



Vi firar sista april hos mig med grillning, sprit, lekar och mys. Jättetrevlig kväll ända tills det spårade ur och vissa av oss hade fått i oss lite för mycket. Det var jag. Vi gick ner på byn och Salkas halsband gick sönder så hon stack iväg på byn och jag fick jaga henne i klackar.


              

Den här kvällen märker jag även att Salka är lite konstig, och upptäcker senare att hon är skendräktig. Riktigt jobbig period, speciellt på kurserna då hon absolut inte lyssnar på vad jag säger och är lite elak mot en annan hund på kursen. haha

Maj

Skaffade lite mer hår..



    
När man får löshår blir man extra snygg. Man får snygga miner också. Det visar bilderna! Tog ut löshåret efter typ tre veckor då det trasslade ihop sig i nacken. Såg förjävligt ut och jag kommer aldrig mer beställa hår från ebay!
Salka fyller ett år och självklart ställs det till med kalas.


Juni

Har vi först möhippa för Lovan. vi trodde att hon visste det hela tiden, men när hon öppnade dörren till altan och vi satt 17 pers där och nynnade på bröllopslåten så gick hon in igen och stängde dörren. Hon fick först blåsa glas innan vi intog alkohol pga fara. =) Under dagen skulle hon samla in 10 (?) kalsonglappar för att få nån middag. Under dagen målade hon även tavlor, och sen spelades det in en skiva. När vi sen åt på marité så smackade vi igång den nyinspelade skivan.

28:e Juni gifte sig Lovan och Ronny och det var ungefär hur roligt som helst. Jag fick ett ragg som jag inte ens visste om var mitt ragg förrän han frågade Lovan "varför hon hade gett bort hans ragg" (ragg ragg ragg)

Juli

Åker jag och Lovisa till Ulvön för att mysa en helg. En kväll ska vi gå iväg och dricka en öl bara, och det slutade med en efterfest med några killar. Jag får en grogg som är blandad 70/20?? Var tog dom sista 10 vägen? Sen är det stråket och yran, fast jag skippade yran.
Jag och Lovan retar upp en vakt, och förstår sen inte varför han var så grinig.
Jag tar hål i naveln för tredje gången.

Augusti

Jag har semester i fyra veckor. Första semestern i hela mitt liv. Petra har även berättat om en lägenhet som hennes kompis ska hyra ut i andra hand och 3:e augusti är den min!
After Kuben puben vankas på byn. kommer inte ihåg ett skvatt av festen men vaknade dagen efter med blåmärken överallt.. Bevisar för mig själv att jag fortfarande tar det jag vill ha, och får jag det inte så tar jag det ändå!

September

Jag färgar håret mörkt igen, och börjar ladda upp inför tatuering. Jag och Lovisa har kakorgie kvällen innan och har hyrt fem kassa filmer som vi försöker kolla på samtidigt som vi trycker kakor som vore det ingen morgondag.



Vi tatuerar oss, och i fem timmar är vi på studion. Själva tatueringen tog lite drygt fyra timmar, och när hon började gnugga i färgen trodde jag att döden var nära.
Vi åker även på dans i borgvattnet och jag blir stucken av en geting.

Oktober

Halloween står för dörren och jag har tänkt att vara hemma. Men Lovisa påpekar att jag är en tråkig old fart och vi ska ut och ta en lugn kväll. Som vanligt blir det inte lugnt nånstans när systrarna Ulander gör stan. Dagen efter spenderades i soffan och även här var döden nära. Träffade nån som jag tycker om, och har lagt ner allt för mycket tid på att analysera! =) frågetecken..






Crazy crazy night. Angående bilden, så skulle vi ta ett kort men det blev nåt tjorv så vi båda hann börja prata när bilden äntligen togs. Fint!

November

Börjar med dagens sinnesstämning, vilket inte varade så länge. Måste nog ta upp den fina grejen igen. Här är jag djävulskt brydd, med all rätt. Blir djävulskt brydd i allmänhet på karlar.



Vi åker även till Åre på Wallmans med jobbet. En riktigt rolig kväll med god mat och mysig stämning. En tjej försöker sno mig från Lovan på dansgolvet.. men hallå!!! Jag bråkar med en Dj (vilket ungefär hela sällskapet gjorde) När jag ska gå ut så får jag en ursäkt av hans kompis. Så jag säger att det är lugnt och att han förmodligen inte har fått legat på ett tag. När jag ska gå ut får jag syn på en uppstoppad bäver och avslutar konversationen med "EN TÅÅÅÅÅMPISSS!!!"

December

Går nog i alkoholets tecken. Träffar läcker kanin några gånger, och lyckas med the final plan!
Jul firar jag hemma hos mamma med släkten och på juldagen är det utgång som gäller. Jag tänkte att jag kunde dra ihop en liten förfest eftersom jag bodde i stan. Det hela slutade med att vi var drygt 20 pers i min etta. Men roligt hade vi. Jag halkade ex antal gånger.
På nyårsafton åt jag middag hos min moster och sen drog jag iväg på fest. Jag och Lovisa började bråka såklart eftersom vi är cp? Hade en riktigt rolig natt som avslutades hemma hos Perra med varma mackor och Walk the line. Gick hem när både Per och Annso sov i soffan.

Och nu är jag sjuk


Kommentarer
Postat av: Marita

Jaså minsann, ni åt varmamackor igår ni! hehe

2009-01-01 @ 17:03:51
URL: http://masaa.blogg.se/
Postat av: lovisa

När ja gläser din resume av året känns det som om jag varit med dig hela tiden... hahaha vill säga att jag följt din blogg bra i alla fall !hahaha

2009-01-02 @ 10:19:42
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0