hejhej!

En sak som vi gör på jobbet. Tillexempel: Våran färgleverantör har varit in och tagit en beställning. När han går säger han "Ha en trevlig helg tjejer"
I kör säger jag och Lovan "Detsamma, detsamma!!"
Det har blivit extra påtagligt nu i juletider..
"godjul på er tjejer!"
"Detsamma detsamma!"

Det låter lite fånigt, men samtidigt är det rätt roligt. haha

Nu har jag ätit min första riktiga måltid sen i söndags. Det gör ont! Aj. Det där skulle jag inte gjort!


.. sen vill jag undra varför Sara och Marita särskriver alla sina ord.. sär skriver

Kommentarer
Postat av: Sam

Angående särskrivningsfrågan, har du reflekterat över vilket bemötande man får om man råkar ta sig ton och ifrågasätta dessa notoriska särskrivares inlärningsförmåga?



Med ganska stor säkerhet kommer du att få höra att: "Ja men du förstår ju ändå vad jag menar!" eller "Jag skriver väl hur jag vill, orka bry sig!".



Sen blir du utdömd och anklagad för att vara en skrupelfri och känslokall besserwisser och troligtvis även uthängd till allmänt spott och spe (från särskrivningsklubbens medlemmar, som tyvärr är ganska många) på deras respektive bloggar.



Tro fan att det svenska språket utarmas...

2009-12-17 @ 23:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0