....

Tänkte att jag lite kort ska dela med mig av min syn på "utbrändhet".
Mamma säger att jag inte får säga att det inte finns nåt som heter så. Det heter lat.

Men hur som helst. Är man "utbränd" så tar man sig inte upp ur sängen ens. Att påstå att man är utbränd eller mår psyiskt dåligt, när man ändå orkar springa på krogen eller shoppa dagarna i ända. Då kallas det lat?
Visst hade jag också velat vara ledig och kunna springa omkring på stan och leva loppan hela dagarna.
Näe, fyy faan vad jag ljög nu. Jag gillar känslan av att handla saker för pengar jag själv har tjänat.
Vi har ett djävulska skyddsnät i sverige som folk utnyttjar till fullo. Det gör mig förbannad.
Därför röstar jag på moderaterna. Bort med alla jävla bidrag som går till folk som inte förtjänar det. (Vill tillägga att dom som inte vågar erkänna vad dom röstar på är fega och vågar inte stå för sina åsikter)*

Ja jag är på krigsstigen!

Hur som helst. Jag är inte intresserad av att betala för sånt med mina skattepengar.

*Det finns ett tillfälle då jag inte pratar om vad jag röstar på, och det är på jobbet. Visst skulle jag berätta om nån frågade mig rätt ut vad jag röstade på, men det händer aldrig. Detta av den enkla anledningen att hårvård och politik/pengar/religion inte går så bra ihop. (Har även alldeles själv märkt att man ska inte heller prata om svininfluensavaccin med kunderna)


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ja, jag hatar när dom som skyller på psykiska sjukdomar, när alla egentligen vet att det bara handlar om dålig arbetsmoral! Och stackars alla som är sjuka på riktigt, som verkar mycket mindre trovärdiga när jönsar till latmaskar gör så här.

2009-12-11 @ 08:38:26
Postat av: Sam

Fan vad skönt att se att det finns människor med sunt förnuft kvar, sjukt trött på bidragstjafset i det här landet.

Jävligt intressant när man ser vissa "utbrända" personer blogga om sina shoppingvanor, utlandsresor och krogkvällar. Det är tydligen väldigt selektivt vad man orkar och inte...

2009-12-11 @ 17:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0