Söndagkväll..

Nu börjar jag känna viss irritation.

Idag hade jag velat äta pärer, rödbetor, färska champinjoner och morötter i ugn med grovsalt. Till det ville jag ha en stekt kycklingfilé, men vitlök och en sallad med italiens dressing på samt vitlökssås.

Nu går inte det, för veganjäveln som har tryckt i glas i kycklingen, och även för att alla mina andra grejer tyvärr blev förstörda i kylskåpet och nej jag har fortfarande inte handlat ny mat.
Dagens middag bestog därför av en chiabatta med skinka och ost med ett glas cola.

Tack kära kycklingmarodör. Nu kommer jag att dö i näringsbrist också. Det var vänligt.

Och jag har fortfarnade inte fått nåt svar varför vi förstör miljön genom att äta kött. Är det så att det bara var ett "bra argument" att riva till med i debatten köttätare vs. vegetarianer?
Betyder det att det inte finns tillräckligt med argument till varför man inte ska äta kött. Är det därför ni måste ta till med påhittade saker? Jag kommer att fortsätta fråga tills jag får svar på min fråga..

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Det klart att ingen vet varför det är farligt för miljön att äta kött. Jag har till och med hört att det är bra för miljön att äta kött. Det här med sälar exempelvis, ingen äter sälar, så istället blir dom jättemånga och dör i typ konstiga sjukdomar och så. Samma sak skulle ju hända med all älg, om vi inte sköt och åt. Det är bra för miljön att äta kött, det är bara dumt att man skulle födas med en sådan förutsättning som gör att vi skadar miljön. In your face, veggo, vad ska ni komma med för bra argument nu?! Ah, nehe, hade ni inga fler? Attans otur för er..

2009-04-07 @ 13:20:52
URL: http://lovisaulander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0