håll i er nu!

Telefonsamtal med min mor nyss
Jag - Håll i dig nu mamma!! håll i dig nu!!
Mamma - Vadå? Vad är det nu då?
Jag - Jo nuru! Du kan inte ens ana vad jag ska gå hem och göra!
Mamma - Städa?
Jag - Ja, det också.. men jag ska..... baka bröd!!
Mamma - Jaha, men bli inte förbannad nu. För du kommer att bli kladdig...

.. Som de flesta i min bekantskapskrets känner till så kan jag inte ta i deg. Det är bland det äckligaste jag vet och det finns inget som gör mig mer förbannad än deg under naglarna. Men nu har jag nyklippta naglar. Jag har köpt vad som behövs (det vill säga en påse brödmix och en jäst) och nu känner jag mig redo för nästa steg i livet.. att baka bröd.
Till detta utsökta bröd kommer jag att servera en linssoppa (servera mig själv also).. jag tror det blir bra.. jag tror det blir bra faktiskt.

Först måste jag diska, för annars har jag visst ingen plats att baka mitt bröd på
Dags att smacka lite musik först.

Kommentarer
Postat av: Helene

Usch, äckligt nog så fick jag en bild framför mig om at klippa naglarna över degen.. Jag kan nog ine äta bröd som du bakat.. :P

2008-09-18 @ 13:16:46
URL: http://foffo87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0