..och sen då?

I ragunda så ska alla fjärdeklassare lära sig spela ett instrument. Vet inte om det bara är i ragunda, eller om det fortfarande är så, men på min tid var det så iallafall.
Hammarstrand fick gitarr.
Men är det nån som ens kan ana vad Stugun erhöll för underbart instrument? Jo, vi fick spela fiol.
Och är det ens nån som kan ana hur fruktansvärt illa det låter när tjugo 10åringar försöker spela Fjodor Ivanovich? Antagligen inte, men det låter bedrövligt!
Dessutom förstog jag aldrig låten. Jag trodde i 10 års tid att det handlade om Fjodor som bodde i Vanovich. Ända tills jag bodde i övik och Linda föreslog att det kanske var så han hette..
Då trillade poletten ner, och det känns ju lite jobbigt att jag levt i ovisshet i 10 år.

Jag ska dela med mig av den underbara låten..

Fjodor Ivanovich har vart på kalas
Fjodor Ivanovich har tatt sig ett glas.
Hör på hans bas, hör på hans bas
Alla hör att Fjodor har tatt sig ett glas..

Sen var det dags för oss att spela och det lät ungefär såhär

iiiiiii iiiiiiiiii iiiii iii
iiiiiiiii iiiiiiiiiii iiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiii
iiiiiiiiii iiiiiiiii iiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiii
iiiiiiii iiiiiiiiiii iiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiii
iiii iiii iiii iiii     iiii iiii iiii iiii
iii iii iii iii iii iiiiii iiii iii iiiiiiii

Och våran såndär spelfröken stog och pekade på ett blädderblock vad man skulle spela och vad man skulle sjunga.
Ja, jag säger då det. Det är inte helt konstigt att man blev som man blev.
Dessutom hade vi även en manling spellärare som spelade gitarr, och av den anledningen hade han en lång, gul tumnagel som han for och nöp oss i armarna med. Som att det inte räckte med fiolen för att få men för livet.

Hejdå Sara, Marita, Larsken, Frida, Perra, Mange, Jonas, Mackan.
Akta er för terrorister, flygkrascher, horor, ficktjyvar, mördare, knivmän och hiv och malaria och sånt.. Och NEJ jag är inte det minsta avundsjuk på er att ni ska fara. jag väntar med spänning på alla fina presenter =)

Kommentarer
Postat av: frida

hejdå lillskrutt!! Ska tänka på dig me drinken i hand=) puss

2008-11-07 @ 07:02:10
Postat av: Marie H

Vi fick välja mellan blockflöjt och fiol i 3:an. Sen fick vi ett stort urval i 4:an...alla instrument tror jag nog...hmm...och jag valde cello. Ville spela tvärflöjt eller saxofon, men min allergi satte stopp för det. Pruttigt!

Ha det gott! =)

2008-11-07 @ 07:56:22
URL: http://mariehelena.blogg.se/
Postat av: Helene

Vi fick blockflöjt..

2008-11-10 @ 12:13:15
URL: http://foffo87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0