4/5 2016

 
Idag har vi gjort otäcka saker, hela familjen. Astrid har vaccinerats. Danne, som är norra halvklotets mest spruträdda människa höll i barnet och jag själv har varit till tandis för första gången på 10 år. Jag bet sönder en tand innan jul och det har jag lyckats ignorera förvånandsvärt bra faktiskt, ända tills nu. Nu började det nämligen göra ont. Svinont. Eftersom jag inte varit till tandis på 10 år så trodde jag att jag skulle ha 10 hål och den sönderbitna tanden. Men jag hade bara två, plus sönderbiten tand plus tandsten som hon har skrapat. Men fy fan vad ont! Tillbaka på måndag för lagning av sönderbiten tand. Jag har blivit lovad en shitload med bedövning och så tänkte jag att jag tar med mig hörlurar och musik så slipper jag lyssna på den jävla borren åtminstone. Jag var väldigt modig. Jag bölade inte ens.
 
 
 
Astrid har varit trött och lite grinig sen vaccinet. Men vi har tagit lite alvedon och sovit en stund i vagnen. När pappan kommer hem från jobbet ska vi ta en promenad i det sköna vädret (sist jag skrev så så blev det skitfult pepparpeppar) så Astrid får sova en stund till. Tänker att sömn kommer att göra susen för vaccinont.
Min fina Astrid <3
 
Annars har det gått bra med kosthållningen i två dagar nu. Inga missöden. Ingen cola light. Det har stått en godisskål framme sen i helgen men den har ingen av oss rört. Lyckades övertala Sara att käka upp några när hon var här en sväng tidigare.
Fick även en jättefin present av min gamla kund, Martina, som har flyttat till Stockholm. Hon hade skickat upp en jäääättefin body med Herr Nilsson på som hon tyckte att Astrid skulle ha. Så jättefint gjort! Vi blev jätteglada!
 
Åh! Har även provat Loka Chokladboll idag. Svingod. Smakade exakt som delicatoboll utan att jag blir fet av den. Utmärkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0