22/12 2016

Reflekterar över att jag idag har varit utan hund i 6 månader. Tiden har gått så fort. Jag trodde att det skulle kännas lättare nu än vad det gör. Hur ledsen får en vara över en hund? Det känns som att andra blir trött på ens sorg. Jag blir själv lite trött på min sorg. Kanske mest för att jag hade 6 månader som någon slags milstolpe för att det skulle ha gått över då? Fast jag tänkte det häromdagen - att det värsta är ju ändå gjort. Förutsatt att jag aldrig skaffar en ny vovve så kommer jag aldrig någonsin behöva vara med om att ta bort en igen. Då och då dyker det upp minnesbilder från den dagen. Då tappar jag andan en stund. Men emellanåt går det bra.

Tappade all motivation för dagen. Inte för att jag egentligen måste göra något.

Astrid kom iallafall och tomtade på mitt jobb idag. Så fin hon var i tomteklänningen som hon har ärvt av Lowa. Sen gick vi på stan en sväng och förbi på bishops för en kopp kaffe. När vi kom hem provade vi både Alfons och Pettsson på teve men inget dög pga svintrött. Så nu sover vi sedan en halvtimme tillbaka och jag får väl ställa in mig på en tidig morgon imorgon helt enkelt. (I måndags måste hon däremot ha glömt bort vems klivauppmorgon det var, för hon sov till 8.30. Hallelujamoment)
 
Min finaste tomte. Vad gjorde jag utan dig <3
 
Ja just det. Igår skulle vi bygga pepparkakshus. Danne "byggde ett" förra året och i år var det revansch. Det började extremt dåligt = en av långsidorna var trasiga. Redan där började det bulta i tinningen. När jag sedan satte ena långsidan utanför kortsidan, och den andra innanför var ju katastrofen ett faktum. Hett som ett helvete var det ju såklart, och lite stressigt att få ihop skiten och vi brände oss båda två. Nästa år om vi prompt ska ha ett pepparkakshus så gör vi ett själv, för det kan omöjligt bli värre än den här skiten.
Värre styggelse till hus har jag aldrig sett. Vi får se om jag kan rädda det med lite pynt. Men det får bli en annan dag, det är deprimerande att vara titta på det. (men jag tänker att en riktigt tjock glasyr kanske kan bli istappar som hänger på taknocken och liksom döljer att taket diffar 2,5 cm från väggen?
Jag kommer att tillåta sönderslagning och uppätning på julafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0