20/12 2016

Astrid är en julklappstjuv av värsta slag. Jag klädde granen skittidigt. Egentligen får den ju inte kläs förrän dagen innan, det är sedan gammalt, men eftersom jag i år hade gjort mig besväret att knycka en gran som jag faktiskt skulle ha inomhus så klädde jag den typ innan lucia och sket i reglerna. Verka vara julrebell!
Underligt inslag i mitt liv som tidigare under tvång har haft två tomtar och en julstjärna framme..vissa år. I år sket jag i julstjärnan men tomtarna är uppe. Förra året hängde jag 6 polkagriskäppar på micron, åt upp en, bet sönder en tand, fick betala i runda slängar 10k för att få truten åtgärdad. I år blev det inga polkagriskäppar. Det verkade lugnast så.

Nåväl, så länge det är hennes egna klappar hon river i så må det väl vara hänt, men när hon gav sig på min var måttet rågat.

 
I övrigt så har jag sovit över 10 timmar inatt och mitt hår är inte ens i närheten av lika blått som förra veckan. Bra tisdag. Efter jobbet handlade vi julmat och det flöt på galant. Ingen blev arg. Inte ens jag. Bilen är tillbaka från verkstaden, Astrids nya bilbarnstol har kommit, de flesta julklapparna känns klara. Ska prova att baka pepparkakor som jag hittade recept på. Om de blir bra så kanske jag lyckas undvika vanliga pepparkakor. Om de blir dåliga tänker jag låtsas som att jag inte har gjort några.
 
Annars är nästa vecka sista veckan jag jobbar 50%. Konstigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0